'להרגיש בבית' - סוף הקיץ וגם שנה טובה

הטור החודשי שלי – להרגיש בבית

סוף הקיץ וגם שנה טובה

איך קרה שרק התחיל הקיץ וכבר נגמר?

האמת היא שהקיץ הזה היה לי שונה מקודמיו. הקיץ הזה לא שברתי את הראש לאן הולכים עם הילדים, לא הצטופפתי בג'ימבורי אפילו פעם אחת, לא הייתי בפארק מים, לא נסעתי לגן חיות, למוזיאון המדע, לא היינו בלונה פארק, לא הייתי אתם בסרט לא במים עם עכברת.

הייתי דיי בנחת במשרד הממוזג, פה ושם היה קצת לחץ, לא משהו חריג, לא יצאתי מהשגרה – כי איך אומרים: הייתה לי עוד ברירה.

האבא השנה היה בחופש. הסיע, החזיר, תיאם עם אימהות מפגש ילדים, נסע לבריכה, העיר, הרדים. מילא את המקרר, עשה כביסות מדיי פעם קיפל – לא משהו, אבל ממש השתדל.

ואני הגעתי הביתה כל יום בחמש, לפעמים אפילו בשש. צהריים עשיתי בסנדווצ'יה שליד המשרד, לפעמים התלוותה אליי חברה והיה דיי רגוע ונחמד.

ופתאום סביבי כולם מברכים: "זה נגמר!" ואני, לא נעים להגיד – לא הרגשתי שום דבר. לא מתנצלת – הפעם תורי, וזה בא לי בול בזמן. כן, היו לי כמה רגעים לעצמי, אפילו חזרתי ליוגה. וגם כשכולם היו עסוקים עם הילדים, הגעתי לשיעור כמו תלמידה מצטיינת – רק אני והמורה (פשוט כי אף אחד לא בא), שיעור פרטי לאם השנה שזכתה בכבוד לעשות על הבוקר 'כלב מביט למטה' ולא חביתה.

זה בדיוק הזמן הזה שאם לא הייתי לוקחת אותו לעצמי הייתי שוכחת מי אני.

תודה לך בן זוגי/אהובי שאפשרת לי בדיוק בזמן הנכון להרפות. תודה לך סבתא סבתא סבתא! אין כמוך סבתא, הנייר לא יכול להכיל את כל מה שאת כן.

זהו, תם החופש הגדול. ספטמבר כבר כאן. הערב אפילו הרגשתי משב רוח רענן. תמיד אהבתי את הרגעים האלה בין העונות – יש משהו באוויר שעומד להשתנות. זה לא רק החום שתכף נשבר, זה משהו בלב והציפייה למחר.

לא סתם ראש השנה הוא בתום הקיץ, כמו התחדשות האדמה, מסמל החג את התחדשות האדם.

בקבלה – ראש השנה מביא אתו שינוי חיובי מופלא וגדול הרבה יותר מזה שאנו מעלים על דעתנו כרגע. ראש השנה מסמל את תחילתה של דרך רוחנית חדשה בחיי האדם.

כאשר האדם חי מתוך שגרה – חולפים חייו על פניו עד שמגיע הרגע בו הוא מתחיל לשאול – מדוע אני חי? ומהי משמעות הקיום שלי?

כאשר שאלות אלו מתעוררות בו, האדם כבר בשל לקראת דרך חדשה. זוהי תחילת הדרך אותה מסמל ראש השנה.

החיפוש אחר תשובות לשאלות קיומיות ולמשמעות מוביל לחישוב מסלול מחדש, למציאות שונה ולחיים מלאים, שלמים ובעלי ערך.

וכך קרה – שתם לו הקיץ ועם בו הסתיו, בדיוק בערב ראש השנה לאחר שבע שנים של שגרה ארוכה, אהיה על מטוס עם בן זוגי והילדים בדרך למציאות שונה ופשוט נחגוג לרגע את החיים. 

ולכם ידידיי אאחל שנה של משמעות וערך, שנה טובה.