'להרגיש בבית' - על תחושות, בתים ותחפושות

אני לא מאמינה במקריות, והנה קרה שבדיוק בפורים – ביום ההולדת שלי, נולד הטור הזה.
פורים תמיד היה החג האהוב עליי. מאז ומתמיד נמשכתי למשחק והחג הזה אפשר לי להיכנס לדמות ולהיות לרגע – היא.
אבל אפילו בתחפושת, כל דמות שלבשתי, תמיד דבק בה חלק ממני.

כבת יחידה בין שני בנים שהלכה יחפה במושב, קאובוי התלבש עליי בול.
כשהייתי בילבי- הרשתי לעצמי להשתטות כמו שתמיד רציתי, בלי גבול, בלי לחפש אישור- הרי זו לא באמת אני – זו הילדה מהסיפור...

אפילו היפית בהריון היה תפור עליי - טוב נו, הייתי אז באמת בהריון, ובן זוגי, שהפך לימים לבעלי, חבש פאה שחורה עם קוקיות, מסיבה בחדר האוכל של הקיבוץ, החבר'ה בסנדלים שותים בחוץ – יש יותר היפית מזה?

ומה לזה ולעיצוב?
עיצוב פוגש אותנו בכל מקום ובכוחו להשפיע על תחושותינו בכל רגע נתון.  כמו בלבוש, כך גם המקום מבקש להתאים את עצמו לדייריו.

קחו למשל בית.
בית הוא המקום שממנו אנו יוצאים אל העולם ואליו אנו חוזרים בסוף היום. התלבושת של הבית היא התפאורה שמלווה מידי יום את חיינו:
דלת הכניסה והמבואה הם הרושם הראשוני והמחשבה הראשונה בשובך הביתה.  שולחן האוכל מעבר לאכילה, מייצר סביבו מקום מפגש לשיחה ודיאלוג ושולחן עגול ממקם את כל היושבים סביבו בעמדה שווה.
פינת עבודה מותאמת אישית תהיה מקום להתפתחות ויצירה כאדמה פורייה לנביטת רעיונות חדשים, לצמיחה ולביטוי אישי. תמונות משפחתיות יוצרות תחושת שייכות ומחזקות את הקרבה שלנו לשורשים. פתרונות אחסון רבים, מעבר למקום לכל חפץ – יצרו סדר וארגון מחשבתי. תאורה טבעית תייצר שמחה ואנרגיה של תנועה ועשייה, ווילונות ובדים יוסיפו רוך וזרימה וימתנו את נוקשות הקירות.  חדר הרחצה הוא המקום לקחת פסק זמן משגרת היום, זהו המקום להרהורים והתרגעות, זה הרגע בו אנו משילים את חלקו הראשון של היום ועוברים לשלב ב'.  כיצד אם כן, יראה חדר הרחצה שלנו? בהיר, כהה, מאויר או מנומר? מה גורם לנו להרגיש בנוח בתוכו?  

כל חלל התפור על פי מידותינו יהווה עבורנו מקום לצמיחה ולהעצמה אישית.
בתכנון נכון דבר לא מונח במקרה. החלון שפונה אל הנוף הפתוח, המקום להניח עליו את התיק, הפינה לשבת לרגע, השולחן המלכד, הספה לרבוץ בה והדלת הצדדית לחצר.

רגע לפני שאתם מחדשים, בונים או מתחפשים זה הזמן לעצור ולהגדיר, ראשית לעצמכם את רצונותיכם ואורחות חייכם ולבדוק אילו מההרגלים אתם לוקחים אתכם למקום הבא ואילו הרגלים נשארים מאחור ומפנים מקום לחדשים. זכרו את החלומות שלכם כילדים ותנו להם מקום בחייכם, השתדלו לא ליפול אחר טרנדים שטיבם לחלוף ובסופם תישארו עם תסכול על מקום שלא תואם את הלך רוחכם.

כמו בגד, כך מקום – משקף את האנשים החיים בו. זכרו – שאתם יחידים ומיוחדים, חפשו מהן משאלות לבכם הייחודיות וצרו לעצמכם מקום שיאפשר לכם להיות בו בדיוק מי שאתם.

והנה הצלחתי איכשהו לחבר בין פורים- החג האהוב עליי, לבין עיצוב – דרך חיי.

בברכת חג פורים שמח  

צילי יחיאלי גוטר